Hoe ver kan fame gaan?

Boekdine 07 oktober 2024
The idea of you is misschien wel de droom van veel tienermeisjes: een relatie met een grote popster. Toch laat dit boek ook de minder mooie kant zien: hoe ver kan fame gaan?

The idea of you gaat over Solène, een succesvolle kunstenares, liefdevolle moeder en ex-vrouw van eind dertig. Een beetje onverwachts belandt ze met haar dochter bij een meet en greet van de Britse band August Moon, waarbij ze de populaire en jonge Hayes Campbell ontmoet. Ze worden verliefd, wat gezien hun leeftijdsverschil en zijn bekendheid niet makkelijk is. Ze besluiten hun relatie geheim te houden, maar hoe lang is dit mogelijk voor al die miljoenen fans en ook juist hun dierbaren die zo dichtbij staan?
The idea of you is een romantisch, maar eerlijk verhaal. Wat begint als een glamoureuze feelgood, ontpopt zich stiekem langzaam tot een hartverscheurend verhaal. Ik had van tevoren niet verwacht dat het boek me uiteindelijk zo zou raken. Het verhaal is modern, doorbreekt taboes en toch ook wel juicy door de interessante, fameuze setting. Ik las veel wisselende reacties over dit boek, maar ik sta overduidelijk aan de positieve kant.

Meer recensies van Boekdine