Roddels, romantiek en reddingsacties

Boekenbarones 21 juni 2024
In 2023 debuteerde Mireille met het boek ‘Binnen de lijntjes’ en met succes! Er zijn al veel lovende kritieken te vinden over dit boek. En hier komt die van mij…

In binnen de lijntjes maken we kennis met Loes Dekker. Ze heeft een pittige tijd achter de rug met een scheiding en is eraan toe om wat leuks te gaan doen met de tweeling. Aan het einde van de zomervakantie besluit ze om samen met de jongens te gaan kamperen. Het is een kleine camping en zo wil het lot dat ze verschillende keren in aanraking komt met Bart. Enkele keren blijkt hij zelfs haar redde in nood te zijn en dit zorgt voor kriebels in haar buik. Maar kan ze die wel toestaan? Bart is immers een aantal jaren jongen als zij. Als ze terugkomt van vakantie en Bart de nieuwe gymleraar blijkt te zijn op de school van de jongens is het feest compleet. Er wordt al genoeg over haar geroddeld op het schoolplein, dus aanpappen met de gymleraar van je kinderen is een echte no go, toch?

Alle ingrediënten voor een feelgood zijn hier aanwezig. En met de nodige dosis humor weet Mireille hier een superleuk verhaal neer te zetten. Haar schrijfstijl is luchtig en vlot, en hierdoor vlieg je door het verhaal heen. Tevens heeft ze een zeer beeldende manier van schrijven zodat je de situaties waar Loes in terecht komt meteen voor je ziet. De personages zijn goed uitgewerkt en Mireille weet ze stuk voor stuk hun eigen karakter te geven.

Loes is zeer chaotisch waardoor ze zichzelf nogal in ongemakkelijke situaties weet te brengen. Bart daarentegen is zorgzaam en charmant waardoor hij haar keer op keer aan het wankelen weet te brengen. Haar ex-man is controlerend en narcistisch van aard.
En ook Escobarbara de roddelkoningin en dictator van school heeft een glansrol gekregen.
Je kunt je voorstellen dat deze uitlopende personages zorgen voor behoorlijk wat reuring!

Het tweede boek van Mireille ‘Beter dan fictie’ is sinds drie dagen te krijgen.
En er komt zeker een tijd waarin ik die weer ga lezen!

"Wanneer roddels en liefde botsen, ontstaat er een verhaal dat je niet wilt missen."

Meer recensies van Boekenbarones