Bootcamp voor gebroken harten. Een leuk tussendoortje.

Boekenbarones 16 juli 2024
Bootcamp voor gebroken harten is het vervolg op ‘Singlereis’ van Inge van Prooijen. En hoewel ik die eerste niet gelezen heb voelde dat niet als een belemmering voor het verhaal.
Eerder las ik al thrillers van Inge en hierdoor was ik nieuwsgierig geworden naar dit feelgood verhaal.

Coco en Lars organiseren samen een ‘Bootcamp voor gebroken harten’. Ze gaan met een groep deelnemers naar Ierland om daar de Wicklow Way Mountains te trotseren. Tevens gaat psycholoog Anna mee om te groep te begeleiden tijdens hun tocht.
En laat Isa nou precies degene zijn die niet zit te wachten op de goed bedoelde adviezen van Anna. Isa werd door haar ex Tim gedumpt omdat ze hem in de weg zou staan bij zijn ‘spirituele zoektocht naar optimale zelfontplooiing en ontwikkeling'. Ze stort zich op haar werk, maar als ze van haar baas vrij moet nemen besluit ze impulsief om zich aan te melden voor de Bootcamp.

Je leest het verhaal vanuit Coco en Isa en dit zorgt voor een leuke afwisseling in perspectief.
Het verhaal leest lekker weg, en is ook leuk om als tussendoortje te lezen. Door het beperkte aantal bladzijdes ben je er met een uurtje doorheen gevlogen. De personages zijn voor een kortverhaal niet heel ver uitgediept maar wel voldoende om er echte personages van te kunnen maken. Bij een feelgood is het vaak eind goed al goed, en dat maakt het einde een tikkeltje voorspelbaar, maar dit heb ik niet als storend ervaren. Het is op het einde een mooi afgerond verhaal.

"Reis mee door de Wicklow Way Mountains en ontdek hoe nieuwe wegen naar liefde en geluk zich ontvouwen."

Meer recensies van Boekenbarones