Grumpy versus sunshine

Boekenbarones 24 september 2024
De 26-jarige Lauren werkt samen met haar vriend in zijn bedrijf. Wanneer ze erachter komt dat hij vreemdgaat met zijn secretaresse, stort haar wereld in: ze verliest niet alleen haar relatie, maar ook haar baan én haar huis. Gelukkig kan ze tijdelijk in het huis van haar nichtje verblijven, die zes maanden gaat backpacken.

In een nabijgelegen stadje stuit Lauren op een charmante boekwinkel. Na een paar ontmoetingen met de eigenaresse, Liz, biedt deze haar al snel een baan aan. Aangezien Lauren gek is op boeken, accepteert ze het aanbod zonder aarzelen. Maar er is één complicatie: Frederick, het knappe maar humeurige neefje van Liz, helpt ook regelmatig in de winkel. Zijn aantrekkingskracht en grillige gedrag doen Lauren meer dan ze zou willen toegeven.

Dit verhaal speelt perfect in op het geliefde 'grumpy vs. sunshine'-thema. De schrijfstijl is vlot en luchtig, waardoor je het boek in ongeveer 1,5 uur uit hebt. Hoewel het geen onvergetelijke indruk achterlaat, is dit een prima debuut. Saskia heeft duidelijk potentieel, en ik kijk ernaar uit om te zien hoe ze zich verder ontwikkelt in toekomstige verhalen.

Meer recensies van Boekenbarones