Meesterlijk debuut !!

Boekenbarones 06 augustus 2024
Alleen de kaft maakt al de nodige indruk en nodigt uit om verder te lezen. Maar ook de binnenkant van het boek zal het hart van menig thrillerliefhebber sneller doen kloppen. Hoewel ik me niet kan herinneren ooit eerder een boek van Alex North gelezen te hebben, staat hij nu zeker op mijn radar als een schrijver om in de gaten te houden!

Tom Kennedy is kapot van de dood van zijn vrouw en besluit een nieuwe start te maken met zijn zoon Jake in een nieuwe stad: Featherbank. Deze stad heeft echter een duister verleden. Twintig jaar geleden zijn er meerdere jongetjes ontvoerd en vermoord door een seriemoordenaar met als bijnaam. Tot op heden is het laatste jongetje nog niet teruggevonden. De Fluisterman, zoals de bijnaam luidde van de seriemoordenaar zit al jaren achter slot en grendel. Maar dan verdwijnt er toch weer een jongetje, en verteld Jake zijn vader dat hij gefluister hoort bij het raam.

Het boek gaf mij al snel een onbehaaglijk gevoel, en als je dat als schrijver teweeg weet te brengen dan ken je het klappen van de zweep! Toen ik naderhand las dat het zijn debuut was, was ik dan ook des te meer onder de indruk van deze schrijver.

Het verhaal wordt verteld vanuit wisselende perspectieven. Zo lezen we het verhaal door de ogen van Tom, Jake en politieman Pete. We leren dat Pete er nog altijd moeite mee heeft dat hij het laatste jongetje twintig jaar geleden nooit heeft kunnen vinden. En hoe ingewikkeld de relatie is tussen Tom en Jake sinds hun echtgenoot en moeder is overleden. Het verhaal biedt niet alleen spanning maar ook een diepgaande en ontroerende kijk op hoe mensen omgaan met verdriet en verlies.

Dit boek is een must-read voor elke thrillerliefhebber die houdt van een goede mix van suspense en emotionele diepgang.

"Alex North's debuut creëert een diep ongemakkelijk gevoel en verdient met recht de titel van meesterwerk."

Meer recensies van Boekenbarones