Rivaliteit en romantiek

Boekenbarones 23 september 2024
The Wake-Up Call is het tweede boek van Beth O'Leary dat ik heb gelezen. Na het lezen van Veel Liefs was ik meteen gecharmeerd van haar schrijfstijl en nieuwsgierig naar meer. Hoewel The Wake-Up Call geen slecht boek is, haalde het voor mij niet het niveau van Veel Liefs, waar ik net wat meer van heb genoten.

Het verhaal draait om Izzy en Lucas, collega's in het Fort Manor hotel, die elkaar op z’n zachtst gezegd niet kunnen uitstaan. Hun dagelijkse missie lijkt te zijn om elkaar zoveel mogelijk dwars te zitten. Dit gaat terug naar een gebeurtenis rond Kerst, een jaar geleden, die vooral Izzy nog steeds niet kan loslaten. Sindsdien heeft ze er bijna een sport van gemaakt om Lucas het leven zuur te maken.

Wanneer het hotel, zowel letterlijk als figuurlijk, begint in te storten, is het duidelijk dat er iets moet veranderen. Izzy en Lucas zullen moeten samenwerken om hun geliefde hotel te redden. Ze beginnen met het verkopen van gevonden voorwerpen, achtergelaten door voormalige hotelgasten. Wanneer Izzy op een aantal trouwringen stuit, is ze vastbesloten om deze bij de rechtmatige eigenaren terug te bezorgen. Dit leidt tot een spannende competitie tussen haar en Lucas: wie als eerste een ring terugbrengt, wint… wat precies, dat laat ik aan de lezer over om te ontdekken.

Hoewel de hoofdpersonages sympathiek zijn en hard werken, vond ik dat ze wat meer diepgang hadden kunnen hebben. Hierdoor voelde de rivaliteit en spanning tussen Izzy en Lucas soms wat oppervlakkig. Toch blijft het leuk om hun voortdurende gekibbel te volgen. De afwisseling tussen de perspectieven van Izzy en Lucas per hoofdstuk geeft een goed beeld van hun gedachten en gevoelens, wat het verhaal dynamischer maakt.

Al met al is The Wake-Up Call een vermakelijk boek met humor, romantiek en een vleugje rivaliteit. Hoewel het voor mij niet helemaal de diepte en impact van Veel Liefs heeft, is het zeker een luchtige en aangename leeservaring, ideaal voor wie houdt van een feelgood-verhaal met een speelse twist.

"Een charmante mix van gekibbel, romantiek en onverwacht teamwork in een hotel dat zowel letterlijk als figuurlijk op instorten staat."

Meer recensies van Boekenbarones