Mzzl Moeders en eind goed al goed?

Boekenbarones 17 september 2023
In de echt verbonden is het derde deel van dan serie MZZL Moeders.
Opnieuw neemt Marion ons mee in de levens van Tanja, Hanna en Joan.

Tanja gaat weer optreden en laat Chris bij Brent en Joan achter in Amsterdam. Ze geniet met volle teugen van haar vrijheid en reist af naar Valencia. Eenmaal aangekomen loopt ze een oude bekende tegen het lijf. Het is de broer van haar oude jeugdliefde die haar verteld dat hij graag weer met haar in contact wil komen.

Chris vermaakt zich ondertussen bij vader Brent en tante Joan in Amsterdam. Maar Joan begint hierdoor te twijfelen aan haar relatie met Brent. Wil hij wel echt met haar verder?

Hanna stort zich ondertussen weer op haar werk. Ze heeft Tijn de deur gewezen met de boodschap pas weer terug te komen als hij er klaar voor is om samen verder te gaan. Inmiddels heeft ze al twee maanden niks meer van hem gehoord en denkt ze ook niet dat dit nog gaat komen. Als later blijkt dat ze zwanger is en ze Tijn opeens weer tegenkomt lijkt het alsof alles weer op zijn pootjes terecht zal komen, maar is dat wel zo?

De serie leest heerlijk, alsof je naar een soapserie kijkt. Het zou dan ook prima verfilmt kunnen worden als een vermakelijke film! Het zijn korte verhalen, maar die door hun drie delen, prima voor een dik boek door kunnen gaan.

Het enige wat ik een beetje jammer vond is dat tussen de delen eigenlijk maar enkele maanden zit en het zoontje van Tanja, Chris toch al een beetje kan praten. Gezien het tijdsbestek en de leeftijd die Chris zou hebben vond ik dit niet heel reëel. Maar verder een ontzettend leuk boek!

Heerlijk om even bij weg te dromen om de dagelijkse beslommeringen te vergeten.

Meer recensies van Boekenbarones