Magnetische aantrekking en onvervalste spanning

Boekenbarones 06 augustus 2024
‘’Target’’ is alweer de 5de novelle van Meiers hand. En wederom heb ik er met volle teugen van genoten! En niet alleen omdat ik al proeflezer mocht zijn, maar gewoon omdat ik vind dat Hanneke een vlotte, krachtige maar ook beeldende schrijfstijl heeft. Tijdens het proeflezen had ik een specifieke film in gedachten, maar om geen spoilers weg te geven, zal ik deze hier niet noemen. Dat zul je zelf moeten ontdekken.

In ’’Target’’ ontmoeten Antonio en Valerie elkaar bij een stoplicht en het lijkt voor beiden als liefde op het eerste gezicht. Er lijkt een tussen die twee te hangen dat ervoor zorgt dat ze als magneten naar elkaar toe worden getrokken. Op een tweede ontmoeting hoeven ze dan ook niet lang te wachten, want ze komen elkaar weer tegen in de supermarkt. Hier wisselen ze nummers uit en niet veel later storten ze zich in een passievolle romance. Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn, en de vraag is dan ook hoelang dit stand zal houden…

Het verhaal wordt verteld vanuit zowel Antonio's als Valerie's perspectief, waardoor je een volledig en interessant beeld krijgt van hun belevingen en emoties. De hoofdstukken zijn tevens kort waardoor je binnen enkele uurtjes door het verhaal heen bent. Wat eigenlijk een beetje jammer is, omdat het zo leuk is. Voor een kortverhaal wordt de spanningsboog goed strak gehouden gedurende het hele verhaal. En dat maakt dat je het boek eigenlijk niet meer weg wilt leggen nadat je eraan begonnen bent. Het is dan ook knap hoe Hanneke hier een goed afgerond verhaal weet neer te zetten in slechts enkele pagina’s.

Bovendien waagt Hanneke zich aan een beetje spice, en dat haar dat goed afgaat is te lezen in het eindresultaat. Het is een spannende en spicy novelle geworden waar ze trots op mag zijn!

"Target" is een aanrader voor iedereen die houdt van een goed geschreven, meeslepende novelle met een dosis spice en romantiek. Hanneke Meier bewijst wederom haar talent en ik kijk nu al uit naar haar volgende werk. Voor iedereen die op zoek is naar een kort, maar krachtig verhaal dat je niet kunt wegleggen: deze novelle is een must-read!

Meer recensies van Boekenbarones