Het mysterie van leven en dood

Boekenbarones 10 september 2024
Zwarte Zomer is het tweede deel in de serie met Washington Poe en Tilly Bradshaw. Persoonlijk vond ik dit deel spannender dan het eerste, en ik kan dan ook niet wachten om de volgende delen, die reeds verschenen zijn, te lezen!

Kan iemand zowel dood als levend zijn? Enkele jaren geleden liet Washington Poe sterrenchef Jared Keaton opsluiten voor de moord op diens dochter, Elizabeth. Maar wanneer Elizabeth plotseling weer levend opduikt, begint Poe te twijfelen of hij destijds wel de juiste beslissing heeft genomen. Het lichaam van Elizabeth is immers nooit gevonden. Heeft hij een fatale fout gemaakt, een fout die hem jaren later zijn carrière kan kosten?
Het plot lijkt misschien vergezocht, soms bijna onmogelijk en enigszins complex, maar het blijft onverminderd boeien. Het is op briljante wijze in elkaar gezet. De constante reden tot twijfel zorgt ervoor dat je tot het laatste moment blijft speculeren over hoe de zaak echt in elkaar steekt. Meesterlijk!

In deze zaak vormen Washington Poe en Tilly Bradshaw opnieuw een krachtig duo. Ze worden geconfronteerd met een bijna onoplosbare puzzel, maar weten uiteindelijk toch alle stukken op hun plaats te krijgen. Vooral Tilly’s karakter maakt in dit tweede deel een opmerkelijke groei door, waardoor je als lezer nog meer aan hen gehecht raakt.

Zwarte Zomer bouwt niet alleen voort op de sterke band tussen Poe en Tilly, maar verdiept ook hun personages op een manier die je als lezer steeds verder in hun wereld trekt. De complexe, verrassende verhaallijn en de groei van de hoofdpersonages maken dit tweede deel nog meeslepender dan het eerste. Voor liefhebbers van slimme, gelaagde thrillers is dit boek een absolute aanrader. Ik kijk met spanning uit naar de volgende avonturen van dit intrigerende duo!

"Als de waarheid zowel dood als levend lijkt, leiden Poe en Tilly je door een labyrint van geheimen en verrassingen in Zwarte Zomer."

Meer recensies van Boekenbarones