Heerlijk verhaal

‘Bootcamp voor gebroken harten’ is het vervolg op ’Singlereis’. De novelles zijn prima los van elkaar te lezen, maar het is zeker aan te raden om beide verhalen te lezen.

Inge van Prooijen vertelt het verhaal vanuit Isa en vanuit Coco. Het ene hoofdstuk lees je vanuit Isa en het volgende vanuit Coco. Zo ervaar je als lezer hoe het is om een georganiseerde reis mee te maken én hoe het is om zo’n reis voor het eerst te lezen. Beide hoofdpersonages maken een mooie groei door in het verhaal. Wat dit precies is, daarvoor mag je het verhaal natuurlijk zelf even lezen.

Naast de twee vrouwelijke hoofdpersonages spelen nog een aantal andere personen een belangrijke rol in het verhaal, waaronder psychologe Anna en Coco’s vriend Lars. Ook de andere deelnemers aan de reis zorgen voor een kleurrijk geheel in het verhaal. Heel leuk verteld door Van Prooijen.

Het verhaal leest vlot en spreekt voor de verbeelding. Bepaalde scènes tijdens bijvoorbeeld het wandelen zie je zo voor je. Heerlijk! Een deel van het einde van ‘Bootcamp voor gebroken harten’ verwacht je wel, maar de lezer weet je wel te verrassen met de mooie groei van de beide dames. En het allerlaatste hoofdstuk laat ruimte over voor een derde deel in deze serie. Daar kijk ik al naar uit.

Meer recensies van boekenbeschrijfster