Boeiend van het begin tot het eind

Boekenbeschrijfster 11 september 2024
‘Brandoffer’ is een prequel op ‘Zwarte zomer’, het eerste boek van M.W. Craven dat vertaald is naar het Nederlands. Aangezien beide boeken inmiddels vertaald zijn, heb ik eerst ‘Brandoffer’ gelezen voordat ik aan ‘Zwarte zomer’ begon.

Wat is ‘Brandoffer’ een spannend, boeiend en intrigerend boek. Het begint met een gruwelijk hoofdstuk, waarmee de aandacht van de lezer direct getrokken is. Daarna ga je mee op moordonderzoek, ontdek je wie Washington Poe en Tilly Bradshaw precies zijn, hoe deze personages met elkaar in aanraking zijn gekomen, wie de slachtoffers zijn… en uiteindelijk ook wie de dader is. Maar voordat je bij die ontknoping komt, gebeurt er van alles. Wat dat precies is, daarvoor moet je echt het boek lezen.

Ik heb er van het begin tot het eind van genoten! Washington Poe is een zeer intrigerend personage, die overigens een stuk jonger bleek te zijn dan ik dacht. Tilly Bradshaw is ook erg interessant. In eerste instantie wil je haar overal voor in bescherming nemen, maar ze blijkt een stuk sterker te zijn dan je eerst dacht. Erg mooi beschreven door Craven. En dan de moordzaak die ze onderzochten. Stukje bij beetje ontdek je wat er gaande is, maar de uiteindelijke dader… dat had ik niet aan zien komen. Heerlijk hoe de auteur zijn lezers op het verkeerde been zet (of probeert te zetten voor degenen die het wel goed hadden).

Craven weet je van het begin tot het eind te boeien. Hoe verder je gelezen hebt in ‘Brandoffer’, hoe lastiger is om het boek weg te leggen. Als je eenmaal met de ontknoping bezig bent, dan kun je eigenlijk niet meer stoppen. Ik verheug me nu al op de andere boeken uit deze serie en om Poe en Tilly nog beter te leren kennen.

Meer recensies van Boekenbeschrijfster