Mooiste deel tot nu toe

Boekenbeschrijfster 02 oktober 2024
‘De Griekse dochter’ is het derde deel uit De verloren dochters serie. Dit boek kun je in principe los van het eerste boek lezen, maar het zijn hele fijne verhalen dus het is zeker aan te raden om de andere delen ook te lezen.

Soraya Lane vertelt het verhaal van Ella in het heden en van Alexandra in het verleden. Beide vrouwen zijn bijzondere personages met ieder hun eigen verhaal. Ik werd vooral gegrepen door het verhaal van Alexandra. Wat heeft zij veel meegemaakt in haar jonge leven en wat is het knap hoe zij zich ontwikkeld heeft. Sommige passages over Alexandra’s vader heb ik met verbijstering gelezen. Ontdek zelf maar waarom dat was…

Ook Ella heeft al een en ander meegemaakt in haar leven. Haar zoektocht met het kistje is zoveel meer dan alleen erachter komen over wie dit gaat. Zij maakt een mooie groei door in het verhaal. Als lezer gun je haar een prachtig en liefdevol leven, waarin ze meer aan zichzelf denkt. Heel fijn om over te lezen.

Het verloop van ‘De Griekse dochter’ is over het algemeen vergelijkbaar met de vorige twee boeken. Toch vind ik dit het mooiste deel tot nu toe. De twee hoofdpersonages spraken me enorm aan; er zit een andere wending in dan in de eerste twee boeken; én je komt iets meer te weten over de vrouw die de kisten heeft uitgedeeld. Het kan haast niet anders dan dat daar ook nog een apart boek over gaat komen. Het was een fijne en mooie roman, die je nieuwsgierig maakt naar de verhalen van de andere verloren dochters.

Meer recensies van Boekenbeschrijfster