Een prima tussendoortje

Boekenbeschrijfster 02 oktober 2024
‘De kampeertrip’ begint met een schuingedrukte spannende proloog, waarbij de interesse van de lezer wordt gewekt. Over wie gaat dit? Wat is er precies gebeurd? En hoe zal het aflopen? Daarna begint het verhaal vanuit hoofdpersonage Sanne, verteld in de derde persoon.

De korte verhalen van Noortje Brink (pseudoniem van een auteur die in Nijmegen woont met haar gezin) kennen een soortgelijk verloop. Er is een vrouwelijk hoofdpersonage dat in het dagelijks leven ergens mee zit en op vakantie hoopt op rust of een verandering of iets dergelijks. Tijdens die vakantie gebeurt er iets ingrijpends, waarna het leven voor even helemaal op z’n kop staat. De auteur weet dit de ene keer interessanter uit te werken dan de andere keer.

Het verhaal van ‘De kampeertrip’ leest in eerste instantie als een vakantieroman totdat er iets ingrijpends is gebeurd. Dan komt de spanning in het verhaal, die verhoogd wordt door de schuingedrukte passages. Daarna wordt er toegewerkt naar de ontknoping en krijg je alle antwoorden op je vragen. Het plot bleek deze keer minder spannend te zijn dan ik had verwacht. Brink zorgt voor een compleet verhaal, maar ik had er meer van verwacht. Als lezer werd je deze keer niet zo op het verkeerde been gezet zoals de auteur normaal gesproken wel doet. Daar had net nog wat meer ingezeten. Dit maakt van ‘De kampeertrip’ een prima tussendoortje, dat nét wat meer spanning had mogen hebben.

Meer recensies van Boekenbeschrijfster