Een mooi en leuk verhaal

Boekenbeschrijfster 30 augustus 2024
Het boek ‘De vallei van verbeelding’ ziet er heel mooi uit. De kaft spreekt de primaire doelgroep aan, mede door het kleurgebruik. Je krijgt zin om het boek samen te gaan lezen. Daar dragen de prachtige illustraties van Anna Kovaleva aan bij. Zij zorgt ervoor dat Snor en Ootje tot leven komen voor het jonge lezerspubliek en helpen je om het met je kind(eren) over het verhaal te hebben. Heel fijn!

Jurgen en Marinka gebruiken relatief lange hoofdstukken in het boek. Toch leest het verhaal wel vlot. De lengte van de hoofdstukken zijn prima om één hoofdstuk per avond voor te lezen bij het slapengaan. In ons gezin merkte ik wel dat onze oudste (van 6 jaar) zich beter kon concentreren op het verhaal dan onze jongste (van 2,5 jaar). Het verhaal leert kinderen op speelse wijze zaken over de natuur, bijvoorbeeld over het verschalen van een kreeft.

‘De vallei van verbeelding’ is een leuk verhaal over vriendschap, moed en samenwerking. Het is geschikt om voor te lezen vanaf ongeveer 4 jaar en om zelf te lezen vanaf ongeveer 8 jaar.

Meer recensies van Boekenbeschrijfster