Een mooi, open, eerlijk en hier en daar heftig boek

Boekenbeschrijfster 02 oktober 2024
Na het lezen van ’Het kan ook nooit normaal’ was ik erg benieuwd naar het tweede boek van Lieke Hester. Wat zou ze nog meer allemaal meegemaakt hebben in haar baan als hoofdagent in Amsterdam. Ook in ‘Het wordt ook steeds gekker’ laat ze zien hoe veelzijdig, hoe hard, hoe lastig, hoe mooi en hoe bijzonder haar baan is.

Daarnaast laat Hester zien wat voor impact haar baan op haar privéleven heeft. Mocht je haar eerste boek gelezen hebben, dan weet je dat daar iets in beschreven wordt waar ze nu nog steeds last van heeft. In diverse verhalen laat ze zien wat voor impact dat heeft op haar werkende leven en in haar privéleven. Knap hoe ze dat gedaan heeft. Ze laat hiermee zien dat niet alles bij haar rozengeur en maneschijn is.

‘Het wordt ook steeds gekker’ beschrijft zeer uiteenlopende situaties, van het oppakken van een winkeldief tot het delen van verschrikkelijk nieuws aan nabestaanden en van het (snelle) eten tijdens een dienst tot het mee op stage gaan bij een andere hulpdienst. Hester weet haar lezers mee te nemen in haar veelzijdige baan en schuwt niet om ook de mindere kanten te laten zien. Bij bepaalde hoofdstukken staat een disclaimer vermeld. Die vond ik vooral erg fijn bij de fragmenten waarbij je even niet moest eten. Al met al is ‘Het wordt ook steeds gekker’ een mooi, open, eerlijk en hier en daar heftig boek. Ik hoop dat Lieke ooit nog een boek met avonturen, belevenissen en momenten met ons wil delen.

Dit boek heb ik van de uitgeverij mogen lezen. Dit heeft mijn mening over het boek verder niet beïnvloed.

Meer recensies van Boekenbeschrijfster