Kat in het nauw: voor echte kattenliefhebbers

Het begin van ‘Kat in het nauw’ leest prima weg. Je leert hoofdpersonage Annelinde kennen en je ontdekt dat ze gescheiden is van de vader van haar zoon. Maar direct vanaf het moment Annet Hulst in het verhaal verwerkt dat Annelindes zoon bij zijn vader gaat wonen en Annelinde een soort zwerfkat regelmatig op bezoek krijgt, wordt het verhaal voor mij wat minder. Ik begreep een aantal keuzes van Annelinde niet, met name hoe ze over sommige zaken rondom die kat boos werd. Ze is soms over zaken van slag dat je je afvraagt hoe het komt dat ze daar zo heftig op reageert.

Hulst heeft verder een prima schrijfstijl en de beschrijvingen van alle buurtbewoners zijn erg vermakelijk. Maar alles rondom kat Flip vond ik niet altijd even geloofwaardig en even interessant om te lezen. Aangezien daar een groot deel van ‘Kat in het nauw’ over ging, bleek deze novelle niet helemaal geschikt te zijn voor mij.

Meer recensies van boekenbeschrijfster