Fijne roman met een mooie groei voor de hoofdpersonages

Boekenbeschrijfster 26 augustus 2024
Het verhaal van ‘Let the games begin’ wordt verteld vanuit twee hoofdpersonages Olivia en Zeke, die allebei met een ander doel aan een avontuur in Athene beginnen tijdens de Olympische Spelen. Wat heeft Rufaro Faith Mazarura twee leuke personages gecreëerd, die ieder hun eigen bagage met zich meedragen en die je steeds meer gaat waarderen naarmate je ze beter leert kennen. Knap gedaan door de auteur! Zeker richting het einde maken ze allebei zo’n mooie groei door. Je sluit ze daardoor toch wel een beetje in hart.

Mazarura heeft een fijne schrijfstijl en weet haar lezers vanaf de eerste hoofdstukken heerlijk het verhaal in te krijgen. Op het moment dat Olivia en Zeke elkaar leren kennen, wordt het verhaal alleen nog maar leuker. En laten we een aantal fijne bijpersonages niet vergeten, waaronder de beste vriendin van Olivia en twee (Olympische) vrienden van Zeke. Zij maken het verhaal compleet en zorgen voor een aantal leuke scènes in het verhaal. Een bepaald moment op een golfkarretje, in een lift en in een appartement thuis zijn mij goed bijgebleven. Die vond ik geweldig om te lezen.

Naast de wisselwerking tussen Zeke en Olivia lees je ook over hun eigen ontwikkelingen. Hoe houdt Olivia zich als vrijwilliger in het olympisch dorp? Hoe gaat Zeke om met de spanning rondom zijn races? De auteur weet het allemaal mooi te verwerken in dit verhaal. Aanrader om te lezen; zeker met de Olympische Spelen in je achterhoofd die deze zomer hebben plaatsgevonden.

Dit boek heb ik samen met de andere deelnemers van de World of Romance Boekenlounge 2024 gelezen.

Meer recensies van Boekenbeschrijfster