Een fijne roman met een mooie kerstgedachte

Boekenbeschrijfster 07 oktober 2024
Carmen is terug! Na het fijne eerdere boek over dit hoofdpersonage is er een tweede boek over haar verschenen. Jenny Colgan weet haar lezers weer heerlijk mee te nemen in ‘Middernacht in de kerstboekwinkel’. Het verhaal wordt voornamelijk verteld vanuit Carmen en hier en daar vanuit Oke. Die hoofdstukken vond ik persoonlijk minder interessant. Ze dragen uiteindelijk wel bij aan hoe het verhaal eindigt, maar ik vond het leuker om over Carmen en haar strubbelingen en overwinningen te lezen.

Carmen maakt namelijk wederom een mooie groei door binnen dit verhaal. Het is heel mooi om daar als lezer deel van uit te mogen maken. Ze heeft het niet altijd gemakkelijk en ze is soms erg streng voor zichzelf. En dat resulteert uiteindelijk in iets moois. Lees zelf dit verhaal maar om te ontdekken wat dit precies is. De auteur laat ook een aantal leuke bijpersonages ten tonele verschijnen. Sommigen ken je al uit het vorige boek en anderen zijn nieuw. Ik heb enorm genoten van Rudi. Wat een geweldig persoon. Mag hij nog een keer een eigen boek krijgen?

‘Middernacht in de kerstboekwinkel’ heeft minder kerstsfeer dan ik had verwacht. Colgan laat het verhaal in kersttijd afspelen, maar je mist soms een beetje het warme gevoel van Kerstmis. Dit had ik meer verwacht door het vorige deel. De auteur maakt het overigens wel weer goed door de kerstgedachte die in het verhaal uitgebreid aan bod komt, waardoor het alsnog een erg fijn kerstboek is. Je leest een warmhartig verhaal over elkaar helpen, er zijn voor elkaar wanneer dat nodig is en iets doen zonder dat je er iets terug voor verwacht. En dat is wat uiteindelijk telt, nietwaar?

Meer recensies van Boekenbeschrijfster