Een spannende en originele thriller

Boekenbeschrijfster 26 augustus 2024
In ‘Pas maar op voor de boze wolf’ heeft Marcella Klein een aantal details uit het sprookje van Roodkapje gekoppeld aan de komst van de wolf in Nederland. Origineel en interessant bedacht. Daarmee weet ze de spanning langzaamaan op te voeren in het boek.

Naast de komst van de wolf in de buurt waar Imke woont, is ze drukker met “de Wolvenman”. Over die persoon kom je stukje bij beetje meer te weten. Je ontdekt wat Imke in het verleden heeft meegemaakt en je wil weten wie daarachter zit en welke gevolgen dat gaat hebben. Klein weet de spanning rondom deze verhaal goed op te bouwen. Ze zet haar lezers regelmatig op het verkeerde spoor… of toch het juiste? Daar kom je pas bij de ontknoping achter.

Richting het einde van ‘Pas maar op voor de boze wolf’ verhoog je je leestempo. Je wil op dat moment heel graag weten hoe alles afloopt en of je het op bepaalde punten bij het juiste eind had (in mijn geval was dat niet zo…). Een spannende en originele thriller die ik wellicht niet meteen zelf had uitgezocht, maar die ik nu dankzij De Crime Compagnie Club heb gelezen.

Meer recensies van Boekenbeschrijfster