Help me

Boekenmening 22 mei 2024
De psychiatrisch patiënten die advocaat Roosmarijn Weijmer bijstaat, lopen met haar weg. Ze voelen zich door haar gezien: eindelijk komt er iemand op voor hun rechten. Het levert haar een goed gevoel op, maar dat verandert wanneer het applaus omslaat in ziekelijke belangstelling. Wanneer ze gaat tanken en een bange, jonge vrouw haar een papiertje met de tekst HELP ME geeft, blijkt ze in een pathologisch en gekmakend spel te zijn beland, waarin zij de pion is.
Wie is Roosmarijn nu eigenlijk aan het helpen? Haar cliënt? Of haar moordenaar?

De spanning zit er gelijk goed in in dit verhaal. Voor liefhebbers van complottheorieën is dit een geweldig verhaal. Het zit ingenieus in elkaar.

In dit verhaal volgen we Roosmarijn. Vanaf het briefje met de tekst HELP ME, begint de rollercoaster van het verhaal. Door alleen te willen helpen, komt Roosmarijn diep in de problemen. Langzaam wordt haar duidelijk dat ze er in wordt geluisd. Over het hoe en wat kan ik niets zeggen in verband met spoilers.

Het is een verhaal waar de spanning goed in zit. Waarvan je in de ene verbazing valt naar de andere. Wat vergezocht is, maar ook zomaar zo zou kunnen zijn. Het leest heerlijk weg, juist door de snelheid in het verhaal.

Meer recensies van Boekenmening