Het boekwinkelcomplot

Boekenmiepje 06 juni 2024
Celia Duchesne is een 19 jarig meisje die droomt van een baan bij de BBC, maar 'gewoon' werkzaam is bij de lokale antieke Boekwinkel. Als de boekwinkel overgenomen wordt door de geheimzinnige Miss Denton en zij daardoor kennis maakt met Septimus Nelson (die overigens erg knap is), begint haar saaie leventje een andere wending te krijgen. Celia ontdekt een lang bewaard geheim en komt daardoor terecht in een wereldje vol spionage. Celia moet daardoor spitten in haar eigen geschiedenis en dat is best confronterend. Tegelijkertijd dreigt er ook een Nucleare oorlog tussen de VS en de Sovjet Unie en staat er veel op het spel...

Helaas, stelde het verhaal mij enigzins wat teleur. Het boek heeft twee verhaallijnen waarvan het ene mij heel erg boeide en het andere mij kwijtraakte. Er kwam namelijk veel info over de dreigende nucleare oorlog in 1962 en daar raakte ik al snel mijn aandacht in kwijt. Dat is, denk ik, echt enorm smaakgevoelig. Maar mij pakte het gewoonweg niet. De andere kant, de familiegeschiedenis en het geheim waar Celia achter kwam, vond ik dan wel weer heel leuk en spannend. Daar wilde ik meer van lezen! De schrijfstijl in het verhaal is relatief simpel en in de tegenwoordige taal geschreven.
Dit recensie exemplaar gaf me dus een dubbel gevoel, genoten maar enigzins ook niet. Misschien dat dit voor anderen wel een boeiend onderwerp kan zijn.

Bedankt voor het recensie exemplaar Xander Uitgeverij.

@Boekenmiepje
@