Meest bijzondere debuut van 2022

Een blote man beminnen van de jonge auteur Sarah Neutkens is absoluut het meest bijzondere debuut van het jaar. Haar schrijfstijl is vernieuwend, uniek, onconventioneel. Een volstrekt origineel boek dat tussen roman en zinderende poëzie in zit. Het doet je verlangen naar meer van deze spannende jonge schrijfster, wat mij betreft alvast een grote prijswinnaar.

Het meest bijzondere aan het boek is de flow: Sarah Neutkens neemt je mee in een soort roes, een droom (of nachtmerrie?) die je sterk kunt voelen. Het is alsof je naar muziek luistert. Je ervaart het boek als lezer, in plaats van dat je een verhaal alleen maar leest. Een mooi citaat: 'Onbedoeld, of misschien wel opzettelijk, heb je me op dat moment mijn vrijheid gegeven en mij daarmee voorgoed gebrandmerkt.'