Spannende vlotte thriller

Wanneer Jessica Ambrose op een nacht wakker wordt merkt ze dat hun huis in brand staat. Ze weet ternauwernood zichzelf en haar dochtertje Alice te redden, maar voor haar man Patrick komt alle hulp te laat. Na onderzoek blijkt het om brandstichting te gaan, Jessica is de enige verdachte. Ze vlucht uit het ziekenhuis en komt dan de geschorste rechercheur Nate Griffin tegen. Hij gelooft in haar onschuld en biedt haar een slaapplek aan bij hem.

In de tussentijd werken inspecteur Cara Elliot en brigadier Noah Deakin aan een zaak waarin twee vrouwen op gruwelijke wijze verminkt en vermoord zijn. Wanneer de moorden zich meer en meer beginnen op te stapelen, staat de politie voor een groot raadsel. Totdat Jessica en Nate het verband tussen deze gruwelijkheden ontdekken; iemand kopieert namelijk de moorden van beruchte seriemoordenaars uit de geschiedenis. Ze openen de jacht op de dader die door de pers de bijnaam: de Echoman heeft gekregen. Weten zij hem op tijd te stoppen of zullen er nog meer doden vallen?

Het boek begint met een pakkende en ietwat gruwelijke proloog, waardoor ik direct het verhaal ingezogen werd. Door de vele gebeurtenissen en korte hoofdstukken met regelmatig kleine cliffhangers, lag de spanningsboog behoorlijk hoog. Je leest het verhaal voornamelijk vanuit Jessica, Cara en Nate, echter is er ook een kleine verhaallijn vanuit de dader……iets dat ik enorm kon waarderen. De schrijfstijl van Sam Holland is vlot en beeldend. Zo was de onmacht van inspecteur Cara Elliot en de rest van het team regelmatig voelbaar, zeker wanneer er weer een gruwelijke moord gepleegd was en zij nog in het ongewisse zaten. Hoewel ik halverwege het verhaal de dader wel zag aankomen, was de plottwist toch nog enigszins verrassend. Het boek had wat mij betreft een beetje een open einde, waardoor een tweede deel mogelijk zou kunnen zijn. Zelf heb ik genoten van deze spannende thriller, maar moet er wel bij zeggen dat het geen boek is voor tere zieltjes.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon