Superleuk verhaal, vol met magie!

Miro is nog niet zolang geleden met zijn ietwat gekke oom naar een klein schilderachtig dorpje verhuisd. Op een zonnige ochtend gaat hij met zijn trouwe Duitse herdershond Urbie naar het dorp. Hij is eigenlijk heel gelukkig, ook al heeft zijn oom maar weinig geld. Toch heeft hij één hartenwens en dat is vrienden hebben. Op het dorpsplein ontmoet hij de ook pas verhuisde Luisa. Samen ontdekken ze twee dingen: er is een magische heksenwinkel en er zijn buiten hun om geen andere kinderen in het dorp. Hoe kan dat en wat is er met hen gebeurd?

Wat een ontzettend leuk en spannend verhaal was dit. Mel Hartman heeft me met haar beeldende en fantasievolle schrijfstijl meegenomen naar een magische wereld. Een plek waar ik mezelf zag rondlopen in de betoverende heksenwinkel met al zijn pracht en praal. Samen met Miro probeerde ik de raadsels op te lossen en stapje voor stapje dichterbij de waarheid te komen. Het is een verhaal over vriendschap, hebzucht, magische momenten en heel veel moed. Vlot geschreven en met de nodige humor. Leuk voor kinderen vanaf een jaar of 10 die van magie en een beetje spanning houden.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon