Psychologische thriller

boekenwurmpje_sharon 26 augustus 2024
Na ‘De Hulp’ en ‘Wat de hulp weet’ was ik natuurlijk heel benieuwd naar dit boek.

Want ja……Millie is terug en niet alleen zij, ook Enzo. Samen hebben ze inmiddels twee kinderen, de elfjarige Ada en negen jaar oude Nico. Daarnaast hebben ze hun droomhuis gekocht op Long Island in een goede buurt. Millie kan haar geluk niet op! Als ze kennis maakt met haar buren houdt ze daar geen goed gevoel aan over. Suzette de buurvrouw in het huis naast hun, heeft wel heel veel interesse in Enzo en hun hulp Martha kijkt Millie wel erg doordringend aan. En dan is er nog Janice, een buurvrouw die alles en in iedereen in de gaten houdt en waarvan Millie ook geen hoogte krijgt. Was de verhuizing wel zo’n goed plan?

Net als in de andere twee delen van deze serie zat de vaart er goed in. Door de fijne schrijfstijl, korte hoofdstukken en mysterieuze gebeurtenissen bleef het verhaal boeiend. De onderhuidse spanning werd mooi opgebouwd en slot af met een onverwachts plot. Echter was het einde voor mij niet helemaal verrassend, al moest ik wel tot de laatste bladzijde doorlezen om alle puzzelstukjes goed passend te krijgen. Ondanks dat ik zeker genoten heb van deze psychologische thriller, moet ik toch zeggen dat ik het eerste deel het beste vond.

3,5 ster

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon