Bijzondere verhalen

boekenwurmpje_sharon 09 augustus 2024
In deze verhalenbundel vind je 9 hele verschillende verhalen. Bijna ieder verhaal bevat een klein beetje horror en veel fantasy. Normaal gesproken ben ik niet zo’n fantasy lezer, dus was ik zeker benieuwd wat ik van deze bundel zou vinden.

Na het lezen van het eerste verhaal was ik direct enthousiast en nieuwsgierig naar de rest. Helaas werd mijn enthousiasme daarna lange tijd getemperd, omdat er in mijn beleving, behoorlijk wat absurde verhalen volgde. Dit gaf me twijfels of ik nog door wilde lezen, iets dat ik gelukkig wel heb gedaan. Met de verhalen ‘Fix’ en ‘De afbetaling’ wist de auteur me echt te grijpen. Beide verhalen telde meer pagina’s, waardoor de personages iets beter uitgediept waren en ze nog lange tijd in mijn hoofd rond bleven spoken.

Marc heeft erg veel fantasie, dat enorm originele verhalen opleverde. Hier en daar vond ik de schrijfstijl wel wat kinderlijk en had het wat mij betreft ook iets vlotter gemogen. Al met al heeft deze verhalenbundel mij wel een leuk kijkje in de fantasy wereld gegeven en kan ik zeggen dat ik toch wel genoten heb.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon