Het perfecte gezin

Caro is getrouwd met de dertig jaar oudere rijke vastgoedmagnaat Oscar. Samen met hun zeventienjarige dochter Violet zijn ze verhuisd van Amsterdam naar Breukelen. Ze kan haar draai nog niet erg vinden in de mooie villawijk. Gelukkig leert ze haar nieuwe buren kennen en voelt ze een klik met naaste buurvrouw Joyce, maar wanneer er in korte tijd een aantal heftige dingen gebeuren, komt de vraag of ze wel welkom zijn in hun nieuwe buurt? En als hun dochter dan ook nog eens verdwijnt, wordt het tijd om hun eigen leven onder de loep te nemen….want kan je wel leven in een wereld vol geheimen?

Wat een heerlijke, goed opgebouwde psychologische thriller heeft Marieke Damen geschreven. Vanaf de pakkende proloog werd ik vrijwel direct het boek ingezogen. Door de korte hoofdstukken, fijne schrijfstijl en vele gebeurtenissen zat er veel vaart in het verhaal. Je leest het voornamelijk vanuit Oscar en Caro, waarbij sommige hoofdstukken zich in het verleden afspelen. Hierdoor kom je steeds meer te weten over beide levens en worden hun geheimen langzaamaan blootgelegd. Daarnaast waren er enkele hoofdstukken geschreven vanuit Kirtsen, deze wakkerde mijn nieuwsgierigheid enorm aan….want wie is deze mysterieuze vrouw en wat heeft zij met dit alles te maken?

Kortom een spannend thriller met goed uitgewerkte personages en verhaallijnen die naadloos in elkaar vallen. Een verhaal dat je eens te meer laat zien, dat het leven een stuk gemakkelijker is zonder leugens. Wat mij betreft absoluut een aanrader, evenals Onbreekbaar die eerder uitgekomen is van deze auteur.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon