Boeiend tot het einde, maar niet spectaculair

Erin woont samen met haar man William, zoon Michael en dochter Avery in Stanhope. Een klein en veilig stadje. Ze lijken het perfecte gezin te zijn, maar William heeft een affaire met iemand uit de straat en Avery gedragsproblemen. Op een middag komt William boos en van streek thuis, zijn minnares heeft het uitgemaakt. Hij verwacht een moment voor zichzelf te hebben, maar dan blijkt Avery thuis te zijn. Ze is brutaal tegen haar vader en stelt hem op de proef, totdat die totaal zijn zelfbeheersing verliest. Een aantal uren later wordt Avery als vermist opgegeven door haar familie. Waar is ze en zullen ze haar leven levend terugvinden?

‘Iedereen liegt hier’ is een makkelijk te lezen thriller. Zeker in het begin was het een echte pageturner, maar richting het einde werd het voor mij allemaal wat ongeloofwaardig. Aangezien ik geen spoilers wil weggeven, zal ik hierover verder niet uitwijden. Tijdens het lezen leer je het gezin en de buurtbewoners steeds beter kennen en kom je erachter dat vele een reden hebben om te zwijgen of te liegen. Mede hierdoor kreeg ik meerdere puzzelstukjes aangereikt om het mysterie rondom de verdwijning op te lossen, toch lukte mij dat niet helemaal. Het onderwerp was goed gekozen, maar de uitwerking daarvan voelde voor mij minder. Al met al bleef het verhaal boeien tot het einde, zonder dat het echt spannend werd. Na het lezen van de laatste pagina bleef ik met wat vragen achter, mogelijk omdat tweede deel komt? Iets dat in mijn beleving zeker zou kunnen.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon