Genoten van deze thriller

boekenwurmpje_sharon 23 september 2024
Midden in de nacht loopt iemand met een volle jerrycan naar een huis. De persoon plaatst een herdenkingskaarsje in een vogelhuisje, zodat deze zal blijven branden tijdens de regenbui. Dan wordt het klepje van de brievenbus opgetild en de benzine naar binnen gegoten, niet veel later staat het huis in lichterlaaie. Wanneer de vlammen gedoofd zijn wordt er een verkoold lichaam gevonden. Gina Harte en haar team worden op de zaak gezet, maar wanneer er al snel een tweede poging tot brandstichting wordt gedaan……weten ze dat ze alles op alles moeten zetten om de dader te vinden.

‘Jouw laatste wens’ is alweer het tiende deel in de Gina Harte serie en wat zat deze goed in elkaar. De spanning was vanaf het begin voelbaar en bleef vrijwel de gehele tijd aanwezig. Zowel in het verhaal als in het privéleven van Gina gebeurde er enorm veel, iets dat er voor zorgde dat ik door wilde blijven lezen. De korte hoofdstukken en toegankelijke schrijfstijl maakte dat ik door het boek heen vloog. Het plot zat goed in elkaar en hoewel ik de dader op het oog had, waren de beweegredenen toch heel anders dan ik dacht. Zoals vaak in de boeken van deze auteur kwamen er ook nu weer maatschappelijke thema’s aanbod, iets dat knap verweven zat in het verhaal en de lezer tot denken aanzet. Kortom…..ik heb weer genoten van dit boek en kijk reikhalzend uit naar het elfde deel. Gelukkig hoeven we niet heel lang te wachten, aangezien ‘Het laatste meisje’ vanaf 15 oktober in de boekhandel te vinden zal zijn.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon