Fijne pageturner

Puck is onderzoeksjournalist en gaat undercover bij het beruchte realityprogramma Sensation Island. Ze hoopt er achter te komen of de geruchten rondom manipulatie van de deelnemers waar zijn. Aangezien de kijkcijfers al jaren dalen, is er besloten dat het dit jaar heftiger en spraakmakender moet worden. Alle deelnemers hebben een geheim en moeten die zo goed mogelijk verborgen houden, want als dat geraden wordt is het einde verhaal. Eenmaal aangekomen belandt Puck al snel in verschillende heftige situaties. Hoever moet en kan ze gaan om de eventuele geruchten bloot te leggen?

Sensation Island is een heerlijke thriller met veel vaart. Het verhaal leest makkelijk weg en al helemaal als je bekend bent met het concept van Expeditie Robinson. Door de korte hoofdstukken, vele gebeurtenissen en fijne schrijfstijl is het een echte pageturner. Het verhaal wordt afwisselend vertelt vanuit producent Kat en onderzoeksjournalist Puck. Beide zijn goed uitgewerkt en waar ik voor de één sympathie voelde, was dat bij de ander wel anders. Pffff, wat kan een personage soms irritant en ongevoelig zijn. Stiekem natuurlijk wel heel leuk als een auteur dat zo sterk bij je weet op te wekken. De voorspelbaarheid was voor mij wel een minpuntje, maar al met al is het een spannende thriller en een ijzersterk debuut van Thysia Huisman.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon