Spannende psychologische thriller

Iets na half negen in de ochtend komt er een melding binnen bij Cel vermiste personen. Peter een 49-jarige man en zijn vijfjarige zoontje Kasper worden vermist sinds gisteravond. Olivia wordt samen met haar collega’s op de zaak gezet. In eerste instantie gaan ze er vanuit dat ze door de mist verdwaald zijn in het Kluisbos, maar wanneer Kasper alleen en doodsbang wordt terug gevonden bekruipt bij Olivia het gevoel dat er meer aan de hand is. Dat wordt nog eens versterkt als blijkt dat de moeder vreemd reageert op vragen over Peter. Doordat ze zelf weet hoe het is om zonder vader op te groeien, bijt Olivia zich volledig vast in deze zaak…ook als haar leidinggevende haar de opdracht geeft om de zoektocht naar Peter te stoppen. Hij ziet het namelijk meer als een vrijwillig vertrek, daarnaast liggen er andere zaken op haar te wachten.

Zwijgen is bitter is het tweede deel in de serie rondom inspecteur Olivia Leroy en wederom is het Sofie Delporte gelukt om een heerlijk thriller af te leveren. De auteur heeft een erg beeldende en mooie schrijfstijl, waardoor ik af en toe het gevoel had dat ik zelf aanwezig was in het dorpje. Olivia is nog net zo volhardend als in het eerste boek, daarnaast blijft de term samenwerken haar ook vreemd…..iets wat niet altijd in goede aarde valt bij haar collega’s en leidinggevende. Door deze zaak komt haar eigen verleden omhoog, mede hierdoor leer je Olivia steeds beter kennen en had ik af en toe écht met haar te doen. Je leest het verhaal voornamelijk vanuit Olivia, maar daarnaast zijn er korte hoofdstukken vanuit ene Jesse, die goed worden aangegeven met een tussentitel. Door de verschillende verhaallijnen wordt de spanning mooi opgebouwd. Richting het einde loopt alles vloeiend in elkaar over en vallen de puzzelstukjes op zijn plaats.

Dit boek is prima losstaand te lezen, omdat Sofie Delporte belangrijke informatie uit het eerste boek herhaald……toch zou ik iedereen willen adviseren om te beginnen met het eerste deel, zodat je een nog beter beeld krijgt over wie Olivia echt is. Mocht je opzoek zijn naar een sterke psychologische thriller, pak dan deze op. Ik heb in ieder geval genoten!

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon