Boek met een verhaal dat binnenkomt

BoekieWoogie 13 juni 2024
De recensente Eline van Boekiewoogie las ‘Blauwe achten’. Een ontroerend verhaal over een meisje, Esmée, en haar jeugd in een gebroken gezin. De twee huizen die Esmée heeft, zijn beide niet veilig. Een moeder met een alcoholverslaving en een vader die zich met regelmaat vergrijpt aan zijn dochters maakt dat Esmée wil verdwijnen. Ze wil krampachtig de controle over zichzelf en haar leven behouden, maar dit blijkt niet makkelijk. Naarmate het boek vordert, lees je hoe Esmée ouder wordt. Waar zij eerst alles met kinderlijke logica beleefde en omschreef, doorziet ze later steeds meer de ernst van de situatie.
Het boek is geschreven vanuit de ik-vorm waardoor het verhaal van Esmée extra binnenkomt. Dit is zeker een boek waarbij je een traantje zult laten.
Het open einde is voor Eline een minpuntje aan dit boek, waardoor het totaal op vier sterren komt: https://boekiewoogie.nl/recensie-kim-pauwels-blauwe-achten/

Meer recensies van BoekieWoogie