Een gruwelijke boekenkater

Lisanne Stam 22 april 2021 Auteur
Verlossing is het laatste deel van het King-vierluik. Huil je mee?

Met Lucia en Josh gaat het slecht. Kunnen Bonnie & Clyde deze klap samen overleven?
Ook komt Eveline met een schokkende mededeling en verzoek. Kunnen ze hier wel aan voldoen?
'Ik wil zijn reactie niet zien. Ik draai me om en ren de kamer door richting de keuken.'

Olivia heeft mij, samen met vele anderen écht verlost.
Na het lezen van dit verhaal, wist ik pas van het bestaan van een boekenkater af. Enerzijds wilde ik niet dat het eindigde, anderzijds wilde ik weten of het wel een happy end zou krijgen. Resultaat: een kop als een gympie.

Naast de kleefhandjes en angstzweet omdat de spanning zo hoop opliep, heb ik ook weer enorm kunnen genieten van de kindjes, de stomende scenes, de snode plannen, ongemak en de gezelligheid.
Je voelt dat er een tikkende tijdbom aanwezig is, Olivia slaagt er ontzettend goed in om dit over te brengen.
Naderhand krijg je sympathie voor alle personages, behalve King senior. Dat ter zijde. Daarvoor dien je echt de boeken te lezen.

Ik heb zo genoten van de vakantie naar Zuid-Afrika, het bracht mij terug naar de tijd dat ik daar ook ben geweest. Gelijk een beetje heimwee en alle geuren en omgevingen kwamen weer tevoorschijn in mijn grijze massa. Wat een genot.

Van de andere belevenissen is alles zo on-point uitgewerkt, dat je bijna het gevoel krijgt dat Josh en Lucia je vrienden zijn geworden. Ook Benjamin is een man die je graag om je heen zou willen hebben, zo tolerant. Je leeft met hem mee.

'Pap, je mag geen fuck zeggen.'
'En ook geen kut en ook geen shit en ook geen andere vormen van fuck, zoals fucking dit of fucking dat.'

Als klap op de vuurpijl geef ik weer vijf sterren. Ik ben zo benieuwd naar Queen. Ik hoop dat mijn kater dan wel minder zal zijn.
Of zullen dit wellicht afkickverschijnselen zijn? Kan iemand van de AKV dit beamen? Hélp!

Meer recensies van Lisanne Stam