Beter dan fictie van Mireille Versteeg.

boek.koffie.bloem 26 september 2024
Wat een fijne roman heeft Mireille Versteeg geschreven met 'Beter dan fictie'.
In een tuin in Drenthe las ik het boek uit.
Met na de laatste bladzijde het gevoel: ik wil meer lezen over Eva&Max!
Voor een groot deel speelt het boek zich af in Drenthe.
De voor mij zo bekende provincie omdat ik er ben opgegroeid en graag naar terug ga.
Het voelt als thuiskomen.
Thuis waar aan gesleuteld mag en kan worden.

Het verhaal wordt verteld vanuit Eva afgewisseld met Max.
Twee personen die elkaars leven onverwachts binnenkomen.
De sympathieke Eva en de wat norse Max hebben beide mijn hart veroverd.
Beide personages vond ik goed uitgewerkt, je leert ze kennen.
Alsof je vanaf een bankje vlakbij het huisje meekijkt naar alle gebeurtenissen.
De personages kwamen 'tot leven'.
Ook de andere personages geven een goed beeld weer.
Bij bijvoorbeeld Ernst of Odette en haar winkel had ik een compleet plaatje.
De hoofdstukken zijn niet te lang en niet te kort, Mireille heeft een prettige schrijfstijl waardoor het boek fijn en vlot leest.
Een heerlijk boek vond ik het, van de cover tot aan de laatste bladzijde.

'Dat je idool in het echt meestal tegenvalt, ontdekt Eva op een pijnlijke manier. De ontmoeting is eigenlijk vooral pijnlijk voor Max Mulder, bekende schrijver van bestsellers. Hij breekt zijn hand en Eva gaat hem in Drenthe helpen om zijn belangrijke deadline te halen.
Eva moet wennen aan de rust, maar de plaatselijke dorpsgenoten mijn gelukkig een stuk minder stug dan Max.
Zullen ze ontdekken dat liefde soms te vinden is op de meest onverwachte plek en bij de meest onverwachte persoon?'.

Meer recensies van boek.koffie.bloem