De nieuwkomer

Geschreven door Martine Kamphuis.

Van Martine Kamphuis verscheen eerder "De kliniek", waar "De nieuwkomer" het vervolg op is.

"Martine Kamphuis (1963) werkt als psychiater/psychotherapeut en in haar boeken verwerkt zij haar vakkennis.
Ze probeert er voor te zorgen dat de gedachten en daden van haar personages werkelijkheid zouden kunnen zijn".
decrimecompagnie

*Sanne haar leven is in gevaar als een tbs'er te veel vrijheid krijgt. Alles staat op zijn kop in de tbs-kliniek waar Sanne werkt.
Annabella, de nieuwe leidinggevende, heeft andere ideeën dan haar voorganger Karel.
Ze geeft een nieuwe patiënt, die niet met Sanne wil praten, zijn zin.
Ook als een wraakzuchtige serieverkrachter haar treitert, krijgt Sanne geen steun.
Wanneer Sanne ontdekt dat Karel niet meer leeft en het een ongeluk wordt genoemd, is voor haar de maat vol.
Ze gaat op onderzoek uit en brengt daarmee haar eigen leven in gevaar".

"De nieuwkomer" is een thriller, leest vlot, wel moest ik af en toe even terug in het verhaal om te kijken wie wie ook alweer was.
Martine heeft een prettige schrijfstijl, waardoor het voor mij een fijn te lezen boek was.
Een beklemmende sfeer in een tbs-kliniek, macht, collegiale spanningen, en dat alles bij elkaar heeft Martine mooi bij elkaar gebracht in dit boek.
In omgekeerde volgorde zal ik nu ook zeker "De kliniek" binnenkort gaan lezen.
Aanrader!

Meer recensies van boek.koffie.bloem