Hoge verwachtingen zeker waargemaakt

bookdiarybyrachel 22 september 2024

Inhoud:

In 1918, aan het einde van de Eerste Wereldoorlog, verlaat Jessie Carson haar baan bij de New York Public Library om in Frankrijk vrijwilligerswerk te gaan doen. Onder leiding van miljonair Anne Morgan helpt ze bij de Franse wederopbouw door kinderbibliotheken op te zetten in omgebouwde ambulances. Op een dag verdwijnt ze spoorloos… In 1987 stuit Wendy Peterson in de archieven van de NYPL op een verwijzing naar Jessie. Ze raakt gefascineerd door deze bijzondere vrouw en haar onderzoek onthult dat haar eigen leven en dat van Jessie op verrassende wijze met elkaar verbonden zijn.

Mijn recensie:

De voorkant laat het hoofdpersonage van het boek zien Jessie Carson die voor haar bibliotheek staat in de Tweede Wereldoorlog in Frankrijk.

Het verhaal gaat over Jessie Carson die tijdens de Tweede Wereldoorlog naar Frankrijk gaat om daar een nieuwe bibliotheek op te starten. Tijdens deze missie ontmoet ze veel nieuwe vriendinnen en dorpsbewoners en haar nieuwe liefde. Ook wil ze graag een busje laten rondrijden met boeken voor kinderen en voor volwassenen, dit is een idee dat echt heeft plaatsgevonden na de Tweede Wereldoorlog.
Een journalist gaat op onderzoek uit hoe het na de oorlog is vergaan met Jessie.

Ik ben niet bekend met deze schrijfster maar dit boek is wel een ontzettend goed boek dat je vanaf bladzijde één meeneemt in een Frans dorp in oorlogstijd. Ook lees je hoe in de tegenwoordige tijd een journalist op zoek gaat naar dit bijzondere verhaal.
Dit boek laat je een totaal andere kant zien van de Tweede Wereldoorlog in Frankrijk.

Ik had hoge verwachtingen van dit boek maar deze zijn zeker waargemaakt. Vooral omdat het een waargebeurd verhaal is.

De verhaallijn is goed volgbaar;
Het lettertype is goed leesbaar;
De hoofdstukken zijn zeer goed volgbaar en niet te lang, je leest of je in het heden of verleden leest.

Ik geef dit boek 5 boeksterren

Schrijfster: Janet Skeslien Charles
Uitgeverij: LS uitgeverij
Bladzijden: 26o pagina’s
Genre: Tweede Wereldoorlog
Instagram post: https://www.instagram.com/p/DAOhZ7GN-5u/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Meer recensies van bookdiarybyrachel