In Kerstsfeer genieten!

bookdiarybyrachel 17 oktober 2024
De kerstwinkel van Ferry Lane- Nicola May

Omschrijving:

Als de 39-jarige soapactrice Sabrina te maken krijgt met een publiek schandaal, slaat ze op de vlucht naar het dorpje Hartmouth in Cornwall. Om niet herkend te worden, verandert ze haar uiterlijk en houdt ze haar identiteit geheim. Als ze een advertentie ziet voor een kraampje op de Ferry Lane-markt, grijpt ze haar kans. Van de een op de andere dag runt ze een kerstcadeauwinkel en Sabrina voelt zich al snel thuis onder de dorpsbewoners. Maar met de feestdagen in zicht gaan er roddels rond dat de markt zal moeten sluiten. Sabrina staat voor een belangrijke beslissing: vertrekt ze met de noorderzon of zet ze alles op alles om haar nieuwe vrienden en haar nieuwe thuis te helpen? ‘

Mijn recensie:

De voorkant laat wederom zoals bij de overige drie delen de kleine marktkraampjes zien van Ferry Lane met zijn inwoners maar deze keer in Kerstsfeer.

Sabrina gaat onderduiken voor het verschrikkelijke nieuws in Ferry Lane. Ze ontmoet hier de bekende inwoners en besluit zelf ook een winkel te openen en een nieuw leven op te bouwen.
Zodra ze haar leven op de rit heeft en komt haar ex-verloofde haar leven overhoop gooien samen met haar minnaar.

Ik ben bekend met de boeken van Ferry Lane en was dan ook zeker blij dat ik dit vierde deel mocht lezen en wat heb ik genoten.
Het was al een tijdje geleden dat ik de overige delen had gelezen maar het fijne is dat ze een kleine flashback geven aan de personen van het vorige boek, zo kun je gelijk doorlezen en weet je wie wie is.

Het is een boek waar je vóór kersttijd kunt genieten en waardoor je al helemaal zin hebt in de kerst.
Alle hoofdpersonen van het vorige boek doen mee in dit vierde boek.

Ik ben bekend met de schrijfster Nicola May en ik moet zeggen wederom heeft ze mij meegenomen in een prachtig boek.
Ik had hoge verwachtingen en deze zijn zeker waargemaakt.

De verhaallijn is goed volgbaar;
De hoofdstukken zijn afwisselend kort en lang;
Het lettertype is goed leesbaar.

Ik geef dit boek 5 boeksterren!

Schrijfster: Nicola May
Uitgeverij Zomer en Keuning