WOW!

bookdiarybyrachel 10 oktober 2024
Ga als een rivier- Shelley Read

Omschrijving:

Colorado, 1948. Op een koele herfstochtend loopt de zeventienjarige Victoria Nash naar haar dorp met een gammele wagen vol perziken uit het late seizoen. Als ze een kruispunt nadert, vraagt een jongeman haar de weg. Ze kan hem negeren en snel doorlopen. Maar dat doet ze niet. Net zoals een enkele regenbui de oevers van een rivier kan uithollen en haar loop kan veranderen, zo zal de toevallige ontmoeting Victoria’s wereld op zijn kop zetten en uitwissen wie ze daarvoor was. Binnenkort zal ze gedwongen zijn om diep de natuur in te vluchten en haar leven – en haar kostbaarste bezit – achter zich te laten.

Mijn recensie:

De voorkant laat een hand zien met een perzik in. Je verwacht dat deze perzik niet het verhaal begeleidt maar niets is minder waar.

Het verhaal gaat over Victoria die op een dag een man ontmoet die ze Will. Ze bouwt een bijzondere band op en zodra Will er niet meer is en er een bijzondere gebeurtenis plaatsvindt in het leven van Victoria kiest ze voor haar eigen leven.
Op het moment dat Victoria afstand heeft gedaan van deze bijzondere gebeurtenis gaat ze terug naar haar ouderlijk huis en gaat ze haar eigen leven leiden.

Ik had dit boek nog niet gelezen maar het stond wel hoog op mijn to-read-list. Ik wist dat dit boek erg populair was, maar ik heb het nu met heel veel plezier binnen twee dagen gelezen en ik moet zeggen dat het helemaal klopt.
Je wordt meegezogen in het verhaal waardoor je het boek niet kunt wegleggen.

Ik had redelijk hoge verwachtingen van het boek maar het heeft echt alles overtroffen.
De schrijfster was voor mij onbekend maar ik moet zeggen wat ik heb genoten van haar boek!
De filmrechten zijn al verkocht dus ik ben benieuwd naar de film (met zakdoekjes!)

De verhaallijn is goed volgbaar;
Het lettertype is zeer goed leesbaar
De hoofdstukken zijn redelijk lang, maar hierdoor heb je wel overzicht over de verhaallijn.

Ik geef dit boek 5 boeksterren!

Schrijfster: Shelley Read
Uitgeverij: LS uitgeverij