Aan het einde met open mond gelezen!

bookdiarybyrachel 19 september 2024
Gek van jou!- Marijke van den Elsen

Omschrijving:

Te gekke chicklit van Nederlandse bodem. Hilarisch met een thriller twist. Sara is een succesvol schrijfster, maar haar liefdesleven is prut. Haar enige contact met het andere geslacht is Stefan, maar die relatie is platonisch. Dan, na twaalf jaar, loopt ze haar jeugdliefde Tom tegen het lijf en de vonk slaat weer over. Maar toch durft ze Stefan niet te vertellen dat ze niets voor hem voelt. Ze laat het maar voor wat het is. In een dronken bui doet ze iets stoms en als ze haar hart uitstort bij haar vriendin Maartje, heeft ze een extra reden om de knoop door te hakken met Stefan. Maar is het dan niet te laat?!

Mijn recensie:

De voorkant weer leidt je al om het boek te lezen! Een heerlijk feelgood boek!

Ik heb dit boek lekker in de zomerse dagen in het zwembadje gelezen en ik moet zeggen ik kon het boek moeilijk wegleggen.
De eerste paar hoofdstukken waren wel even alles goed op een verhalen rijtje zetten maar zodra je weet wie wie is dan is het boek echt fijn lezen.

Het verhaal gaat over Sara die haar oude liefde van school tegenkomt en wederom een relatie met Tom ontstaat. Zodra hun relatie gaat de relatie uit. Sara gaat samen met haar oude vriendin van school en zus van Stefan op stap. Ze probeert Stefan helemaal jaloers te maken.
Alleen wat je niet als lezer(es) verwacht, eindigt het boek helemaal anders.
Ik ga niet te veel verklappen maar ik kan je wel zeggen ik heb op het laatste met open mond zitten lezen.

Ik ben bekend met de schrijfster Marijke van den Elsen. Ze is een goede Feelgood-schrijfster.
Het is inderdaad een boek met een thriller effect, vooral een thriller open mond effect.
Ik had geen hoge verwachtingen maar dit is wel nadien uitgekomen!

Lettertype is perfect leesbaar (ik heb dit boek lekker buiten gelezen volop in de zon!)
De hoofdstukken zijn wel vrij lang, maar als je dit boek lekker in het zonlicht leest is dit geen probleem!
De verhaallijn is goed volgbaar (begin moest ik wel even de personages goed volgen).

Ik geef dit boek 4,5 boeksterren!

Schrijfster: Marijke den Elsen
Uitgeverij: Zomer en Keuning
Bladzijdes: 278 pagina’s
Genre: Thriller/chicklit

Zie mijn insta: https://www.instagram.com/p/DAG0eS5usqK/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Meer recensies van bookdiarybyrachel