Open einde boek

bookdiarybyrachel 03 september 2024
In de schaduw van Alcazar- Sacha Voogd

Omschrijving:

Na een zwaar ongeluk, waarbij Lara haar vriend is verloren, vertrekt ze naar Córdoba in Spanje om een nieuwe start te maken. Ze geniet van haar werk in de Mezquita, ontmoet nieuwe mensen en heeft het prima naar haar zin.
Toch laat het verleden haar niet los: ze ontvangt dreigende brieven van een onbekende afzender. Samen met Mason, een Amerikaanse journalist met wie ze vriendschap heeft gesloten, probeert ze te achterhalen wie de geheimzinnige afzender is. Dat blijkt een stuk gevaarlijker dan ze hadden ingeschat.
Mijn recensie:

De voorkant laat een vrouw zien, Lara die wandelt door de straten van Córdoba in Spanje.
De titel is erg toepasselijk omdat Lara een moeilijke tijd achter de rug heeft en vertrekt naar Spanje voor een onderzoek.

Het verhaal gaat over Lara die bij een auto-ongeluk haar vriend verliest. Om een nieuw leven te beginnen, vertrekt ze naar Córdoba (Spanje) om haar onderzoek naar de geschiedenis verder te onderzoeken.
Ze ontmoet nieuwe mensen zoals haar nieuwe buurman waarmee ze een onderzoek start naar criminaliteit in deze buurt.
Echter ontvangt ze ook dreigbrieven en foto’s van het ongeluk en wil ze achterhalen wie deze persoon is.

Echter had ik totaal niet verwacht wie dit personage is. Het is een mooi en goed volgbaar verhaal maar met een open einde, dus er komt zeker een vervolg.
Je bent zodra je vanaf bladzijde één leest helemaal geïnteresseerd in het verhaal.
Alleen jammer dat we nu langer moeten wachten hoe het afloopt.

De schrijfster Sacha Voogd is niet voor mij bekend maar wel een schrijfster waar ik in de toekomst meer van hoop te lezen.

Ik had totaal geen verwachtingen maar dit is nu wel veranderd met dit spannende verhaal.

De verhaallijn is goed volgbaar;
De hoofdstukken zijn kort waardoor je vooral ‘s avonds lekker kunt doorlezen;
Het lettertype is goed leesbaar.

Ik geef dit boek 4,5 boeksterren!

Schrijfster: Sacha Voogd
Uitgeverij: Crime Compagnie