Alles komt uit

bookdiarybyrachel 29 september 2024
Liefs van een leugenaar- Lotte Petersen

Omschrijving:

Emmy Blom is geen slecht mens, ze heeft alleen een slechte gewoonte, namelijk liegen. Wanneer haar leven voor de zoveelste keer niet loopt zoals ze wil, denkt ze terug aan het laatste moment dat ze écht gelukkig was: die ene magische zomer in Frankrijk toen ze voor het eerst verliefd was.

In een opwelling besluit Emmy naar Parijs af te reizen om daar ‘per ongeluk’ haar jeugdliefde Etienne tegen het lijf te lopen. Met behulp van de vrolijke Gijs, die tours geeft in de stad, komt ze hem al snel op het spoor. Etienne blijkt nog net zo knap en mysterieus als al die jaren geleden, en bovendien is hij ook dolblij om Emmy weer te zien. Maar terwijl Emmy haar web van leugens weeft en Gijs en zij steeds dichter naar elkaar toe groeien, vraagt ze zich af wat nu het echte recept is voor geluk.

Mijn recensie:

De voorkant laat Emmy met haar ex-vriendje Etienne zien lopen richting de Eiffeltoren.
Het is een voorkant die je overtuigt om het boek te lezen!

Het verhaal gaat over Emmy, ze wil hoe dan ook per se dat haar ex-vriendje haar weer opnieuw gaat lief hebben.
Echter moet ze Etienne wederom overtuigen. Ook heeft Emmy een geheim van haar familie die ze niet graag deelt.
Maar ze ontmoet ook Gijs, een rondleider in Parijs en een specialist die eten deelt via Instagram inclusief tips over eetgelegenheden in Parijs. Echter, wat ze niet verwacht is dat haar leugens uitkomen en haar leven een totaal andere wending krijgt.

Ik had redelijke verwachtingen bij dit boek maar het einde had ik totaal niet verwacht.
Je denkt dat een boek een bepaald einde heeft, maar uiteindelijk is het heel anders.

Ik zie dat Lotte Petersen meerdere boeken heeft geschreven, dus deze komen zeker op mijn lijstje voor te lezen.

Ik geef dit boek 5 boeksterren

De verhaallijn is goed volgbaar;
Het lettertype is goed leesbaar;
De hoofdstukken zijn toch wel iets langer maar wel waardoor je blijft lezen.

Schrijfster: Lotte Petersen
Uitgeverij: Harper Collins
Bladzijden: 352 pagina’s
Genre: Chicklit

Zie mijn boekenblog: https://bookdiarybyrachel.wordpress.com/2024/09/29/liefs-van-een-leugenaar-lotte-petersen/

Meer recensies van bookdiarybyrachel