Respect!

bookdiarybyrachel 11 augustus 2024
Omschrijving:

Leslie Keijzer vertelt in Mama huilt harder haar eerlijke verhaal over het beginnende moederschap. Want wat als je harder huilt dan je baby, maar geen idee hebt waarom? Na de geboorte van haar zoontjes (4 en 2) krijgt Leslie Keijzer beide keren last van steeds intensere neerslachtige en angstige gevoelens. Regelmatig zit ze huilend tegenover de huisarts. Bang, radeloos, gebroken. Op het dieptepunt durft ze zelfs haar huis niet meer uit en ontwikkelt ze een extreme angst om dood te gaan.

Door de dokter wordt ze naar huis gestuurd met het advies om goed uit te rusten. Pas veel later ontdekt ze dat het om een postnatale (post partum) depressie gaat en vallen er puzzelstukjes op hun plek. Leslie is niet de enige bij wie een postnatale depressie niet wordt herkend. 1 op de 10 moeders krijgt last van een postnatale depressie.

Mijn recensie:

De voorkant laat de schrijfster Leslie Keijzer zien met een baby handje (toevallig weet ik dat dit haar nichtje is).

Ik ben bekend met de Gooische moeders. Ik heb zelfs de Gooische meisjes en de opvolgster Gooische Moeders. Een heerlijk programma om te genieten van de top moeders/dames.

Het boek is dan voor mij ook zeker bekend en ik wilde zo graag weten hoe Leslie deze periode heeft ervaren. Ze vertelt ook in het boek over de periode van Gooische moeders.

Ik vind het zo knap dat ze hier open over is.

Ze heeft niet een keer een maar twee keer een periode van angstige gevoelens ondervonden.

Ook vertelt ze over haar levensverhaal maar ook over de beginjaren van Gooische meisjes en nu Gooische Moeders.

Maar het knapste vind ik dat ze na twee keer angstige gevoelens te hebben meegemaakt, zo positief in het leven staat en dat ze haar vliegangst heeft overwonnen. Ze vliegt nu vaker alleen of samen met haar gezin.

Ze vertelt niet alleen haar verhaal maar ook hoe haar vrienden/kennissen hierin staan. Ook heeft ze interviews met haar partner en twee vriendinnen, waaronder Florine (ook Gooische moeder).

Je leest ook hoe Leslie niet altijd wordt begrepen door haar omgeving maar hoe ze ondanks alles hier sterker uitkomt.

Ik heb diep respect voor Leslie! Diep respect voor je!

Ik geef dit boek 5 boeksterren!

Schrijfster: Leslie Keijzer

Uitgeverij: LS Amsterdam