Tranen met tuiten

bookdiarybyrachel 24 augustus 2024
Wenskind- Gaby Rasters

Omschrijving:

Wat als je grootste verlangen ook je grootste verdriet is? Een hartverwarmend verhaal over drie gezinnen die op een bijzondere manier met elkaar verbonden raken. 'Wenskind' van Gaby Rasters is een rauw en realistisch verhaal over het verlangen naar een kind maar ook over de kwetsbaarheid die samengaat met het ouderschap. Chelsea raakt op jonge leeftijd zwanger en beseft al snel dat ze het niet alleen kan. Charlotte en Jasper verwachten een kindje, maar de zwangerschap loopt totaal anders dan verwacht. Nicole en Sjoerd hebben een grote kinderwens en zijn dan ook door het dolle heen als Nicole na een intensief proces zwanger raakt. Maar ook zij ervaren dat tijdens een zwangerschap niets vanzelfsprekend is. Al deze levens raken in dit aangrijpende verhaal vervlochten en leveren een indrukwekkende roman op.

Mijn recensie:

De voorkant overtuigt je al om het boek te lezen met de mooie rozenblaadjes en de mooie bloemetjes en vlinder.

Het verhaal gaat over Charlotte en Chelsea. Ze zijn schoonzussen van elkaar, Charlotte wil in eerste instantie geen kinderen maar uiteindelijk wil ze samen met haar man voor kinderen gaan. Haar zus Chelsea wil samen met de broer van Charlotte gelijk vanaf bladzijde een kinderen, maar dit lukt in eerste instantie niet. Op het moment dat Charlotte kiest om toch voor een kindje te gaan lukt dit niet meteen. Echter als Charlotte zwanger wordt verloopt het niet helemaal zoals verwacht. Charlotte ontmoet samen met haar man Chelsea. Chelsea is jong moeder geworden en kan niet voor haar zoontje zorgen en neemt contact op met Charlotte.

Ik wist niet wat ik van dit boek moest verwachten maar wat heb ik tranen gelaten en vooral bij het verhaal van de zwangerschap van Charlotte en de verhaallijn van het zoontje van Chelsea (hij vertelt zijn verhaal in de ogen van een kind). Wauw, zo mooi! Je leest hoe hij gepest wordt op school en hoe Chelsea een moeilijk besluit moet nemen voor haar zoontje.
Ik vind het verhaal vooral zielig hoe hij jarig was en dat hij van gehoopt had op een T-shirt van Ajax, hij krijgt een pyjama van Ajax maar is toch ondanks de teleurstelling blij…..
Vooral bij het verhaal van Charlotte haar zwangerschap moest ik echt verbazend lezen hoe dit was afgelopen. Je verwacht het totaal niet.

Ik kon het boek moeilijk wegleggen. Ik ben bekend met de boeken van Gaby Rasters, maar dit is toch echt een topper (vooral als je mij laat huilen…).

Ik geef dit boek 5+ boeksterren

De verhaallijn is goed volgbaar;
Het lettertype is gemiddeld groot waardoor je doorleest;
De hoofdstukken zijn gemiddeld lang, het ene hoofdstuk is langer dan het ene hoofdstuk.

Het is een boek met zeker tranen en kippenvel!

Schrijfster: Gaby Rasters
Uitgeverij: VBK lab