Wederom een pareltje

bookdiarybyrachel 15 september 2024
Wie schrijft, die blijft- Tamara Haagmans

Omschrijving:

In Wie schrijft die blijft van Tamara Haagmans volgen we Caro, die samen met haar vader een idyllisch boetiekhotel in ’t Gooi runt, waar de meest rijke, eigenzinnige gasten komen logeren én waar Caro haar inspiratie vandaan haalt voor haar boeken. Caro is een succesvolle auteur, maar schrijft onder een pseudoniem en wil onder geen beding bekend worden. Niemand weet de échte reden.
Na de zoveelste bestseller wil haar uitgever toch dat ze uit de schaduw stapt, maar Caro durft niet. Dan bedenkt haar vader een slimme oplossing waardoor haar geheimen verborgen kunnen blijven – totdat journalist Jesse ineens zijn neus in haar zaken steekt. Wanneer ook nog de toekomst van het boetiekhotel op losse schroeven komt te staan, moet Caro keuzes maken. Hoeveel is haar dubbelleven haar waard?
Mijn recensie:
De voorkant laat twee gedeelten van de muur zien, het eerste gedeelte zit Caro op haar laptop te schrijven en op de tweede helft van de muur zie je Jesse staan die probeert te achterhalen wat het geheim is van Caro.
Caro woont samen met haar vader in een boutique hotel in Limburg. Om alles te kunnen betalen is Caro van geheim beroep schrijfster, echter mag niemand dit weten.
Als het geheim bijna uitlekt en de uitgeverij begint te eisen dat Caro haar geheime levensberoep vertelt naar de buitenwereld komt de vader van Caro met een vervangster die haar schrijfster wordt die alle interviews geeft die Caro niet wil doen.
Echter komt Jesse (journalist) achter het geheim. Als Caro genoodzaakt is om het geheim naar de buitenwereld bekend te maken doet ze dit samen met Jesse en maken ze het samen langzaamaan bekend.
Als het geheim naar buiten komt is het de vraag hoe het afloopt tussen Caro en Jesse….
Ik ben bekend met de boeken van Tamara Haagmans, dit is wederom een pareltje welke ik moeilijk kon wegleggen. De verwachtingen waren hoog maar dit had ik zelfs niet kunnen bedenken.
De verhaallijn is goed volgbaar
De hoofdstukken zijn afwisselend lang en kort
het lettertype is goed leesbaar
Ik geef dit boek 5 boeksterren!
Schrijfster: Tamara Haagmans
Uitgeverij: LS Amsterdam
Bladzijdes: 256 pagina’s
Genre: chicklit

Kijk op mijn insta: https://www.instagram.com/p/C_7_SMvudkd/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Meer recensies van bookdiarybyrachel