Top!

bookishcrimes 15 juli 2021
Dit weekend las ik Ongehoord. Ik las reviews die stelde dat het boek onmogelijk weg te leggen is en onder je huid kruipt. Nou, dat wou ik graag zelf ervaren natuurlijk! Stiekem was ik wel een beetje bang dat het boek me zou teleurstellen net omdat ik zo’n hoge verwachtingen had. Ik kan je alvast vertellen dat ik het boek uitlas binnen dezelfde dag en het dus zeker niet teleurstellend was. Ik las volgens mij nog nooit een boek over stalking, dus dit was nieuw voor mij. Dit ‘nieuwe’ vond ik meteen een pluspunt. Ik vind het zo sterk dat het boek op zo’n manier geschreven werd, dat je jezelf makkelijk kon verplaatsen in het hoofdpersonage. Je weet wel, zo’n boek waarbij je een personage wil knuffelen. Ook al is ze soms wel heel naïef. But aren’t we all sometimes? Heel reëel en echt geschreven. Het boek is bovendien heel vlot geschreven waardoor je als het ware wordt meegezogen in het verhaal. Er werd sterk geschreven over onder andere trauma, victim-blaming en een toxic omgeving. Wauw! Als je nog een sterk boek zoekt, this is your sign ✨

Ik snap nu zeker waarom anderen zeggen dat dit boek blijft nazinderen, want ik moet er ook soms op random momenten aan terugdenken. Echt heel sterk!

Dit was denk ik een boek dat normaal aan mijn aandacht was ontsnapt en dat ik niet uit mezelf had gekozen om te lezen. Ben ik dankbaar zeg dat dit op mijn pad kwam.

Meer recensies van bookishcrimes