Fantastisch

bookishcrimes 13 juli 2021
Tv-kok en kijkcijferkanon Wout Dumoulin wordt na een lange opnamedag plotseling ontvoerd. Wanneer kort nadien zijn lijk opduikt, wijzen alle signalen in de richting van een collega-kok. Maar als ook hij even later vermoord wordt teruggevonden, beseffen de speurders dat er meer aan de hand is: een seriemoordenaar met een verdorven zin voor symboliek en ritueel blijkt het op bekende chefs gemunt te hebben. De lichamen worden achtergelaten met een perfect gedecoreerd master gerecht. Wie doet nu zoiets?

Rauwkost is het zesde deel van een serie, maar hier merk je weinig van. Ik las de overige vijf delen niet en kon gelukkig perfect volgen. De hoofdpersonages worden mooi voorgesteld.

Wat een origineel verhaal! De schrijver houdt duidelijk van symboliek en dit wordt dan ook mooi overgebracht. De personages worden goed en duidelijk uitgewerkt. Ook de schrijfstijl vond ik erg fijn. Het verhaal wordt op een perfect toegankelijke en duidelijke manier verteld en dit zorgt ervoor dat het boek vlot leest. Er worden naast de moordzaak ook nog andere thema’s aangetikt zoals onder andere een relatie met een groot leeftijdsverschil.

Het boek heeft naar mijn gevoel een hoog entertainmentgehalte, precies wat een lezer als ik nodig heeft (en zeker als ontspanning tijdens de zomer)! De humor, woordgrapjes en symboliek waren voor mij zeker een pluspunt. Erg uniek en met de vlotte pen en een interessante gedachtengang geschreven.

EN een extra puntje voor het includeren van çavaria!

Meer recensies van bookishcrimes