Echte podcast thriller in Frankrijk

Bookreadsbycell 29 september 2024
Mijn eerste gedachte was: mijn god, wat een dik boek in vergelijking met haar vorige boeken. Maar uiteindelijk was dat logisch.

Het boek is geschreven vanuit de pov van Bo. Haar persoonlijkheid wordt goed beschreven. Zo lees je over haar huidige werkt waarbij ze een pitch geeft over het maken van een podcast. Bo is in het begin echt een angsthaas. Ze durft niet veel, vind alles eng en vind het ook moeilijk om mensen aan te spreken terwijl ze van origine Journaliste is en bij een tv zender werkt. Gelukkig komt ze verderop in het boek wel los en durft ze ook veel meer te doen.
Later in het verhaal voegt Ines zich toe en kom je ook iets meer over haar te weten. Ines is echt de badass in dit verhaal. Zij zorgt er wel even voor dat ze dingen voor elkaar krijgt. Door deze reis wordt Bo ook wat makkelijker in haar doen en laten. Fijn dat deze ontwikkeling zichtbaar wordt gemaakt.

De schrijfstijl is zoals we gewend zijn van Suzanne Vermeer: gemakkelijk te lezen, korte hoofdstukken zodat de spanning goed blijft hangen en je aandacht er steeds bij blijft.

Ergens halverwege vond ik wel dat het boek wel klaar was en vond ik dat het een beetje traag ging. Voor mijn gevoel had het trage gedeelte er ook uitgelaten kunnen worden en het einde er aan vast geplakt worden.

Meer recensies van Bookreadsbycell