Beter dan verwacht

Booksandcoffee4life 06 oktober 2024
Toen ik dit boek ging lezen dacht ik dat het een vlot boek zou worden met veel romantiek erin. Zonder spoilers te geven kan ik wel zeggen dat ik me daarin vergist heb.

Dit boek gaat dieper en laat zien hoe moeilijk het is om met jezelf te worstelen over bepaalde onderwerpen ((homo)seksualiteit, studiekeuze, schuldgevoelens, angsten). Ook laat het zien hoe belangrijk het is om de juiste mensen, die er voor je zijn, in je leven te hebben. Communiceren met elkaar is heel belangrijk (en zeker nog meer in 2020, de tijd dat dit boek zich afspeelt, tijdens corona), ook al weer je soms niet hoe.

Het boek is in het Vlaams geschreven, dat was zeker in het begin even wennen voor mij qua hoe zinnen liepen of bij bepaalde woorden die gebruikt werden. In het Nederlands gaat dat toch anders.

Ik geef het boek 3,5 ster en zou het vooral aanraden aan jongeren (vanaf 16 jaar, er komt lichte spice in voor, maar staat niets expliciet beschreven) die twijfelen over hun seksualiteit of die uit de kast willen komen. Ook is het goed om te lezen door jongeren die veel angst ervaren of willen leren hoe ze anderen hiermee zouden kunnen steunen.

De titel is leuk gekozen, er worden veel koffies (&vooral pumpkin spice lattes) gemaakt in dit boek.

Meer recensies van Booksandcoffee4life