De Muze en de Dood

Booksanddrawings_ 25 september 2024
De Muze en de Dood is op een hele mooie poëtische manier geschreven. Bijna sprookjesachtig zelfs, waardoor het verhaal heel fijn en vlot leest.

De personages en de wereld zijn interessant om over te lezen. Zo worden er af en toe een paar referenties naar de Griekse mythologie gemaakt, wat ik erg goed vind passen bij de wereld van Dood want het heeft wel wat weg van Hades en Persephone.

Pandora vond ik daarom ook wel wat weg hebben van Persephone, en natuurlijk ook wat van de godin Pandora zelf. Ook is het mooi om te zien dat Pandora zich niet zo snel laat verleiden en dat ze echt vecht voor wat ze wilt en waar ze voor staat,ze is een echte powervrouw.

Dood is op het begin een beetje te ongeduldig en wilt veel te snel maar, doordat Pandora daar een stokje voor steekt creëren ze daarmee een mooi soort balans waardoor dat niet vervelend wordt. Alleen het koosnaampje “Duifje” had van mij niet gehoeven, maar was verder ook niet storend.

Dus als je houdt van Romantasy dan is dit boek helemaal wat voor jouw het heeft alles: spice, enemies to lovers en nog veel meer.

Daarom geef ik “De Muze en de Dood” van Rani de Vadder **** sterren!!

Dit (e-) boek mocht ik ontvangen als recensie exemplaar van de uitgeverij in ruil voor een eerlijke recensie,bedankt hiervoor!

Meer recensies van Booksanddrawings_