De nieuwe Moeder Natuur

Booksanddrawings_ 07 augustus 2024

Als ik eerste wil ik even een complimentje geven over het prachtige binnenwerk van dit boek, wat ook meteen een mooie aanvulling is op het verhaal. Want het is een kaart, waardoor je de wereld waar het verhaal zich afspeelt goed voor je kunt zien.

Het verhaal gaat over Ayla de zomerprinses, zij moet meedoen aan de proeven om de nieuwe heerser(es) te worden van het rijk of ook wel Moeder Natuur genoemd in het verhaal. Hiervoor moet ze strijden tegen de prinsen en prinsessen van de andere seizoenen om deze titel te bemachtigen.

De personages zijn erg leuk om over te lezen en maken meerdere ontwikkelingen door in het boek,waardoor je de personages goed leert kennen gedurende het verhaal. Ook zijn de onderlinge banden tussen de personages goed beschreven zo krijg je een duidelijk beeld over de karakters van de personages, zeker als het verhaal zich verder vordert.

Veel van het verhaal draait om de proeven,ik vond het erg leuk om over de proeven te lezen. Zo zijn ze goed en tot in de details omschreven waardoor je helemaal met de personages meeleeft. Ook geeft dit de nodige spanning aan het verhaal.

En er zit enemies-to-lovers in! Wat op een subtiele manier is geschreven,waardoor ik het erg leuk vond om te lezen over hoe de band van Valdemar en Alya steeds beter werd en de vonk tussen hun oversloeg.

Daarom geef ik “De seizoensproeven” van Yasmine van der Meersch en Jonas de Backer **** sterren!!

Dit (e-) boek mocht ik ontvangen als recensie exemplaar van de uitgeverij in ruil voor een eerlijke recensie,bedankt hiervoor!

Meer recensies van Booksanddrawings_